سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
تفاوت میلگرد ساده و آجدار

میلگرد به دلیل داشتن ویژگی و خصوصیات مناسبی از جمله تحمل بار بالا، استحکام در برابر نیروهای خارجی و تحمل وزن، نحوه اجرای ساده در مقایسه با تیرآهن و هم چنین عمر بالا کاربرد زیادی دارد به صورت کلی میلگرد به دو گروه ساده (بدون آج) و آجدار تقسیم بندی می شود، در این مقاله به بررسی اجمالی تفاوت میلگرد ساده و آجدار پرداخته می شود. برای خرید انواع میلگرد ساده و آجدار می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی آهن 724 اقدام نمایید.

مهم ترین تفاوت های میلگرد ساده و آجدار

به صورت کلی میلگرد از جمله مصالحی است که در کارخانه های فولاد تولید می شود، نحوه ساخت آن ها به این صورت است که در این کارخانه ها با ترکیب کردن سنگ آهن و مواد اولیه و هم چنین افزودن عناصر گوناگون و با درصد مشخص تولید می شوند. مهم ترین مزیت میلگرد، تحمل بار کششی می باشد که انعطاف پذیری بالایی داشته و کاربرد آن در ساخت ساختمان در حال رشد و افزایش می باشد و قابلیت ایجاد سازه های مرتفع را ایجاد کرده است.
مهم ترین تفاوت میلگرد ساده و آجدار، مربوط به ظاهر آن ها می باشد که در واقع میلگرد آجدار، میلگرد ساده ای است که بر روی سطح خود دارای آج می باشد. تفاوت بعدی آنها مربوط به کاربرد آن ها می باشد، میلگرد ساده معمولا در صنایع کاربرد دارد و نقش مقاوم سازی را بر عهده دارد. امکان استفاده از میلگرد آجدار در ساختمان ها نیز وجود دارد که در ستون ها به صورت عمودی برای افزایش توان تحمل کششی به کار برده می شود.

مهم ترین تفاوت های میلگرد ساده و آجدار

سایر تفاوت های میلگرد ساده و آجدار

تفاوت بعدی مربوط به درصد و عناصر مختلف استفاده شده در ساخت میلگرد می باشد که میلگرد آج دار از عناصری ساخته شده است که سبب افزایش انعطاف پذیری آن می شوند. نکته دیگر در مورد تفاوت این دو نوع میلگرد را می توان فرآیند و پروسه ساخت آن ها دانست که در قیمت تمام شده آن ها تاثیر گذار است، در ساخت میلگرد ساده به تکنولوژی ساده تری نیاز است و بعد از ذوب مواد اولیه و نورد آن ها به سادگی ساخته می شوند، ولی برای ساخت و شکل دهی میلگرد آجدار به تجهیزات کمکی نیاز است تا بتوان آج ها را بر روی میلگرد ایجاد کرد. بنابراین قیمت میلگرد آجدار بالاتر از میگرد ساده می باشد. دقت ساخت میلگرد آجدار در مقایسه با میلگرد ساده بالاتر می باشد و هم چنین میلگرد آجدار با قطرهای بالاتری در حدود 5 سانتی متر در بازار موجود است.

همان گونه که اشاره شد میلگرد به دو نوع ساده و آجدار می باشد که هر کدام دارای ویژگی ها و کاربرد خاصی می باشند، مهم ترین تفاوت آنها مربوط به ظاهرشان و هم چنین کاربرد آنها می باشد. برای ایجاد تیرها و ستون های افقی و عمودی، بر اساس استاندارد ساختمان سازی باید از میلگرد آجدار استفاده شود تا سطح اتکای مناسب برای قرار گرفتن و بستن ایجاد شود، و باید در کاربرد میلگردها با مهندسین مجرب مشورت شود تا بهترین و مناسب ترین گزینه انتخاب شده و برای سازه مشکلی ایجاد نگردد.

نوشتن دیدگاه